Keuruun reissu 8-9.8.2022

Aamulla lähdimme kohti Keuruuta, aamukahvit kera sämpylän juotiin Orituvan ABC:lla. Ensimmäinen kohteemme Keuruulla oli Keuruun vanha kirkko, johon tutustuimme Kaisa-piian tarinoiden avulla. Tämän jälkeen nautimme herkullisen lounaan Vanhassa Pappilassa, jonka jälkeen tutustuimme Vanhan Keuruun pieniin ja ihastuttaviin putiikkeihin. Tästä jatkoimme matkaa yöpymispaikkaamme Hotelli Keurusselkään. Hotellilla oli aikaa käydä vaikka kylpylässä, päivällisen nautimme hotellin ravintolassa, jonka jälkeen pääsimme siipiratasalus Elias Lönnrotin kyytiin, joka vei meidät risteilylle Keurusselälle ja saimme nauttia kauniista järvimaisemista. Illalla pääsimme kuuntelemaan ja tanssilattialle pyörähtelemään tänä vuonna valittujen tangokuninkaallisten kanssa.

Seuraavana aamuna nautimme hotellilla aamiaisen ja sen jälkeen matkamme jatkui kohti Mänttä-Vilppulaa ja Serlachius-museoita. Tutustuimme ensin oppaan johdolla Gösta-museoon, tämän jälkeen nautimme lounaan Mäntän Klubilla, jossa kuulimme myös Mänttä-Vilppulan kulttuurijohtajan Antti Korkan kuulumisia ja historiaa Mäntästä. Matkamme jatkui Gustaf-museoon, johon tutustuimme myös oppaan johdolla. Tämän jälkeen meillä oli vielä aikaa omatoimisesti tutustua näyttelyihin.