Kuukausitapaaminen

8.1 Muistixx kerho ti klo 12-14 Ruskassa

10.1 Toimihenkilökoulutus Turku

15.1 Liiton koulutus uusille puheenjohtajille

17.1 Kuukausitapaaminen Ruskassa to klo 16-20 rauhanturvaaja Teuvo Tikkanen luennoi aiheesta Kansainvälinen vaalitarkkailu lisäksi Seuja Jurmu kortti-info

29.1 Liiton koulutus piirin ja yhdistysten kotisivuvastaaville

HELMIKUU

12.2.Muistixx kerho ti klo12-14 Ruskassa

13.2 Liiton koulutus uusille sihteereille

21.2 Kuukausitapaaminen Ruskassa to klo 16-18 Pekka Matomäki  Kuntopolku.com Liedosta "Kuinka pysyä kunnossa ".  Korttien askartelu

MAALISKUU

12.3 Muistixx kerho ti klo12-14 Ruskassa

21.3 Kuukausitapaaminen ja yhdistyksen kevätkokous Keseli esitelmä "Työmarkkinat ja poliittinen kenttä 1960-1970 luvulla. Ruskassa to klo 16-18

28.3 Piirin Keilakilpailu Salossa

28.3 Liiton mobiili- ja tietoturvakoulutus (V-S)

26.3 Piirin järjestämä Päivä Tukholmassa  risteily lähtö ma illalla klo21:15 ja paluu ke aamulla klo 7:00 peruttu ei tarpeeksi lähtijöitä

21.3. Kuukausitapaaminen Ruskassa klo 16-18.00, ohjelmassa sääntömääräinen kevätkokous ja Juho Kesseli kertoo:" Työmarkkinat ja poliittinen kenttä 1960-1970 luvulla.

30.3. Turun kaupungin teatteri pieni näyttämö klo 14:00"Katoava maa". Varattu 40 lippua. Lipun hinta 34€ sisältää föli yhteyden,teatterilippu toimii folissä lippuna viivakoodi luetaan bussin etuosassa lipunlukijassa, muuta maksua ei tarvita  tai mennään muulla kyydillä omatoimisesti. Ilmoittautuminen 15.2.2019 mennessä Ilpo Rossille puh. 050 3313789 tai E-mail ilpo.rossi@gmail.com . Maksu Liedon senioreitten tilille 15.2.2019 mennessä tilin numero FI85 4309 0010 0456 72. Lähde mukaan teatteriin ja ota ystävä mukaan. 15.2 lippuja on vielä jäjellä. Alleviivatut ovat linkkejä ko tapahtumaan.

HUHTIKUU

2.4 Piirien muistikerhovastaavien tapaaminen Hki

6.4 Turun Linnateatterin Domino salissa klo 19 "Ludvig XIV: Linnuntietä taivaaseen" Laulusolisti kulttuurineuvos Veijo Baltzar. liput eläkeläinen 26€ Linnateatterin lipunmyynti.

7.4. klo 10:00 - 11:15 eläkeläisjärjestöjen ja Lieto-seuran yhteinen kirkkopyhä.

9.4 Muiustixx kerho ti klo 12-14 Ruskassa

Muxtakuulapelin  arvotut kirjaimet 9.4.

Oppipoika E,A,S,S,K,E,A,T,L  siis A on mustakuula

Kisälli I,M,E,A,I,M,S,E,I  I on mustakuula

Mestari  I,L,Ä,Y,L,I,P,M,U   P on mustakuula

Nyt ratkomaan ongelmia

10.4. Sotainvaliidien  V-S erinneyhdistyksen järjestämä Musiikkituokio ke10.4.klo 16:00 Heikkilän kasarmin Sotilaskodissa. Musiikista vastaavat HELMI-HARMONIKAT johtaa Elina Ukkonen ja solistina Juha Simola sekä Merja "Meiju" Lehtinen säestäjinä Juha Leppånen ja Erkki Välilä.

Sotilaskotisisaret tarjoilevat kahvit ja 2sotkun munkit". Lippuja 5€ ovelta.

18.4 Kuukausitapaaminen to 16-18 Ruskassa Seniori piirin terveisiä Jarmo Helttula. Sähköinen jäsenkortti ladattavissa.

23-28.V-S piirin Unkarinmatka

TOUKOKUU

6.5 Ma senioreiden sauvakävelypäivä. Lähtö kirkon parkkipaikalta klo 12:00. Reitti pappilanpolku - Keisvuori ja uudet portaat n tunnin lenkki. Jokainen kävelee kuntonsa mukaan. Perillä kirkon parkipaikalla mehua. Sauvakävelyyn osalistui 13 senioria, tehtiin n1,5 h kävelyretki. Käveltiin uudet portaat ylös 137 askelmaa.

14.5 Muistixx ti klo 12-14 Ruskassa

7-8.5 Liiton Yhdistyspäivät ( Edunvalvontaja järjestöasiat) Tampere

16.5. Kuukausikokous to 16-18 Ruskassa. Tuomo Peltola kertoo lintujen kevätmuutosta

KESÄKUU

4.6 Kalliolaakson linnaan tutustuminen Perniössä. Lähtö Liedosta klo 11:00. Ajetaan Sauvon ja Kemiönsaaren kautta kohti Mathildedalenia ja Teijon ruukkikylää. Mathildedalenissa voi vierailla kyläleipomossa ja -panimossa tai mathildedalenin rantaan missä pieniä putiikkeja. Matildedalenista ajetaan Teijoon( Kartano ja kirkko näkyy ulkoapäin, masuuniin pääsee sisälle). Täällämenee ehkä puolisen tuntia ellei erikseen  kartano ja kirkko kierrosta, jolloin 1.5 h). Matka Teijosta Kalliolaakson linnaan noin puoli tuntia klo 14:30. Ruokailun kanssa siellä menee noin 2,5h  eli paluumatkalle lähtö n klo 17:00. Paluu Salon kautta Lietoon n 18:15. Linja-auton kuljettaja oppaana ympäristössä.

Ruokailu 3 vaihtoehtoa

Ruokaisa salaatti saatavana myös savukalkkunalla

Porsaan lehtipihvi yrttivoi, uuniperuna +salaatti

Kanapaella äyriäisillä

Luomupannukahvi ja luomutee

Täytekakku

Retken hinta 55€. Maksetaan liedon senioreiden tilille FI85 4309 0010 0456 72. Ilmoittautuminen 30.4 mennessä Jarmo Helttula pun 050 087 6350  e-mail jarmo.helttula@turuntienoo.fi tai Ilpo Rossi e-mail ilpo.rossi@gmail.com tai puhelin 050 313 3789 . Alleviivattu linkki sähköpostiin.

Bussikuljetus lähtee klo 11:00 Fölin parkkipaikalta Hämeentien ja Kirkkotien risteyksestä.

13.6 Penkkilenkki Liedon keskustassa penkkien kartta pitäisi ilmestyä Turun Tienoossa klo 12-14 Liedon senioreiden penkki on No 15  S-marketin ja Bullerinan välissä. Mukana 19 osallistujaa.

14.6 Vaasassa Aino Ackte oppera & matka

Ilmoittautuminen 31.1.2019  mennessä. Järjestää Naantalin seniorit Tiedot linkissä

HEINÄKUU

4.7.2019 Liedon seniorit tekevät retken Loimaan Krekilän myllyn kesäteatteriin. Lähtö Fölin pysäkiltä Kirkkotien ja Hämeentien risyeyksestä klo 17:45. Esitys alkaa klo 19:00 . Nätelmänä on TVstä tuttu "Pokka pitää" käsikirjoitus Roy Clarke ja ohjaus Anneli Heino. Alussa harjoitellan näytelmää, mikä sujuu hyvin kunnes Hyacinth astuu peliin mukaan. Syntyy vauhdikasta tilanne komiikkaa Krekilän kauniin luonnon keskellä. Väliajalla kahvit. Matkan hinta 30€ sisältää matkan ja teatterin ja kahvin. Ilmoittautuminen mahdollisimman nopeasti koska lippujen ennakkotilaus. Ilmoittautuminen  Jarmo Helttulalle puh 0500876350 tai sähköposti jarmo.helttula@turuntienoo.fi

Matka maksetaan Liedon senioreitten tilille  FI85 4309 0010 0456 72

Lomaillaan

ELOKUU

4.8. Su Suurilan opperajuhla

15.8 to retki Sastamalaan, korvaa poikkeuksellisesti kuukausikokouksen.

Ohjelma:

Opastettu käynti Pyhan Olavin kirkkoon n 30 min.

Noin klo 12 lounas Herkkujuustolassa

Opastettu käynti Pukstaavissa kesto n 45 min

ElisaMarjaanan nahkaverstas käynti, tynäytös kesto n tunti

Retken hinta 45€ sisätäen matkan, lounaan + kahvi , opastukset sekä kiertoajelun Sastamalassa.

Ilmoittautumiset retkelle mahdolisimman pian Jarmo Helttula puh 0500876350 tai sähköposti jarmo.helttula@turuntienoo.fi

Matka maksetaan Liedon senioreiden tilille FI85 4309 0010 0456 72

Lähtoaika ja tarkempi ohjelma ilmoitetaan myöhemmin

Lähde mukaan